joi, 4 februarie 2016
O zi, la școală: o zi ca un rod
"-După activități așa de frumoase eu cred, dragi copii, că azi Universul a înregistrat o filmare cu voi, cât s-o vadă măcar galaxia noastră. Străluciți grozav! Și soarele e atent, zâmbește, căci vă știe. Mult mi-a plăcut cum am lucrat împreună! Vă mulțumesc!
-Da' chiar puteți să ne filmați, că noi mai suntem așa activi și altădată... se-aude o voce sigură și clară, în tăcerea așternută-ntre copii.
Se-ntreabă orice cititor, cam despre ce-o fi vorba, așadar să explicăm:
Copiilor le mai spun o dată:
-Despre ”Fișa-floare”, cu momente principale ale descrierii de iarnă-tablou pictat în cuvinte mi-a plăcut când ați cerut lămuriri suplimentare:
-Doamna, numele poetului George Topîrceanu se scrie cu litera ”î” în interior. (Și-am notat, ideea s-o înțelegem curând, pe vârsta copiilor).
***
Faptul că ați descoperit în lectura citită cuvinte noi și v-ați amintit să căutați online în dicționar este un semnal de atenție pe recepție, de care mă bucur iar!
***
Susțin cu drag interesul vostru și ușurința cu care experimentați și tactați în cântece ritmul muzical. Ați diferențiat durate muzicale de categorii diferite, le-ați recunoscut în melodiile pe care le cântăm, ați fost și în rol de creatori de exerciții ritmice. V-a plăcut ideea de ”muzică-matematică a sunetelor” .
Spre matematică și explorarea mediului, recent ne-am oprit asupra înmulțirii, am rezolvat exerciții în care am detectat ordinea de efectuare a operațiilor matematice.
Și-aici e o disciplină și-o rigoare. Cifrele, le dețin ..din născare! Iar mediul de viață, diversificat cunoaște procesul de înmulțire. Am mai aflat cum a îngriji un acvariu este o metodă de relaxare și de ordonare a minții noastre.
Ați povestit cu plăcere despre acvariile de acasă și despre acțiunile concrete.
Despre parc, ne-am propus curând să-l testăm, ca mediu creat de om spre recreere.
***
Învățăm împreună că întâlnirile dintre noi pot să însemne:
-creștere, dezvoltare
-sănătate
-înțelegere
-prietenie
-acceptare- căci suntem diferiți
Învățăm să credem în visele noastre și să pășim spre ele prin acțiuni.
Am vorbit și neam amuzat totodată cercetând Dulapul cuvintelor, cu cele 5 sertare, moment în care am dezbătut și exemplificat:
-cuvintele care denumesc ființe, obiecte, fenomene naturale
-cuvinte care arată acțiuni
-cuvinte care denumesc însușiri.
Am așezat exemplele în sertare, ne-am jucat cu cuvintele, am exersat.
***
-Eu cred că am împlinit deja 3 săptămâni de exerciții de relaxare, se mai anunță un glas cristalin.
Vedeți, că se simte, suntem liniștiti, concentrați când e necesar.
(Cu alte cuvinte și ei, au remarcat: autocontrolul, e de practicat. Mai ales că..aud cum și cu frații mai mici, dragii au exersat).
***
Perle și mărgăritare, de-un semestru plin de sensuri.
Așa sunt clipele alături de copii, când reușim întâlniri ale minților noastre pe calea de pace, de înțelegere a inimii.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Opinia dumneavoastra conteaza.
Spuneti-va parerea despre activitatile noastre.