joi, 22 octombrie 2015

Cioc! Cioc! Soluții avem?

De dimineață avusese o stare pregătitoare. Cum cine?
Dumneaei, profesoara aricilor isteți și curăței.
Da, da, simțise din zori de la răsărit, chiar, cum că ziua aceasta de școală cu ariceii cei grozavi avea să fie una specială.
Cum așa?
E joi? Gândul profesoarei gândi când deschise ochii, mai mult în interior, sufletești, fără ca ceasul s-anunțe că-i vremea de trezit.
Cum adică, deschiderea a ochilor în interior? 
Cam toți aricii știu. E potrivit să-ți povestesc și ție.
Ei se trezesc de fapt și țin ochii încă închiși, rămânând să viseze zorii cu -un vis.
Cum visează aricii zorii?
Fie se gândesc la Dumnezeu-da și ei, aricii, sigur, știai!- în fel și fel de chipuri, fie își eliberează mintea de gânduri ca să aibă ziua toată ce construi mental.
Ei, nu, ei, aricii nu au cum să viseze la cașcaval..!
Așa că profesoara de arici simți ceva.
Voia să se concentreze pe liniște, așa, cu ochii închiși și,, pas că putea!E un semn acesta, ceva?
Ceva furtuni? Adieri de vânt să le zicem gândurilor, mai curând.
Gândi la început c-are să strabată drumul, sănătos, pe jos. Planul ieși cam pe dos.
Își luă...trotineta de profesoară, c-altfel cum putea să ajungă la timp la școală?
Ajunse.
Grozavă revedere.
Un arici junior își cere permisiunea să intre în încăpere, c-a întârziat puțin.
***
Au început acțiunile... La școală, aricii învață cu prietenie despre toate vietățile.
Azi au povestit și au citit în limba aricească despre o poveste cu păsări și un inel fermecat. Păsările, pasămite, au simțit că îmbătrânesc și-au început să caute soluții de rezolvare.
Nici tu lamentări, nici frici, ci pe loc... adunare!
Așa fac păsările? Interesant. Și ții tu minte, că de la ele  și oamenii au învățat să zboare?
Despre firul acesta al poveștii...au citit, cu răbdare școlarii; au atâtea feluri de exprimare, câti țepi minunați în protecție și apărare au ..în dotare.
Ș-au învățat ceva nou, chiar azi: IDEI PRINCIPALE.
Le scriu aici să văd de-am reținut cum se cuvine?
Pe tablă era scris așa:
 1.
2.
3.
4.
Unde-s ideile? În cartea de citit a aricilor, firește! Acolo-i și povestea cu păsările, iar în caiete de azi au și ei notițe.
:)

Au trecut apoi și prin experiențe interesante, de soi... care mai de care mai provocatoare, că de-aici concluzia că doamna învățătoare de aricei, simțise ziua mai specială, și se dădu pornită spre școală-pe trotinetă- cu niște gânduri întrebătoare...
Întâi așa: unii aricei, în timp de activitate, socot să ronțăie niscaiva bucate, altele decât cele obișnuite.
-Să  ne oprim cu toții să ne fie foame, se-aude voce de învățătoare,ori să ne amintim că mai avem ..un pic și luam cu toții o gustare?
 Apoi, cam aricei, vreo doi au început o joacă cam hazlie cu aruncat de țepi, în reacreație, motiv pentru care iar s-a făcut între arici și-nvățătoare o conferință ad-hoc.
”Cum se aruncă țepii prin clasă?”, ”Care e direcția lor?” și ”Cum ați reușit să-i orientați să nu ...doară pe nimeni?” ” Pe voi, cum de nu vă dor locurile goale, de unde le eliberați, ori mai bine, ce în locul lor țineți izvor? Ce aveți să rostiți?”
Și-au fost dezbateri. Sfat a fost.
Tot azi...

Un alt aricel care se antrenează cu litere fel -de -fel, să le unească-n cuvinte cum știe el mai bine, a simțit, fără să întrebe și-a folosit coșul de gunoi pe post de chiuvetă.
Nu, nu s-a spălat pe dinți, Asta o face zilnic, de câte ori e necesar, la el acasă.

Și-o vizită așteptată s-a făcut îmediat simțită taman la fix. Părinte de școlar aricel care a și asistat, nițel -într-un proiect de parteneriat- la o secvență de activitate. Mai grozav de-așa potrivire?
Se poate, îndrăznește și gândește! Să fie frumos!

Final de zi evaluare:
-Cu ce anume de-aici, de la școală  plecați acasă?
-Am învățat că poveștile au fragmente, că fragmentele se pot povesti cu cuvinte-ale noastre, apoi se poate extrage esența, ce e important, rostește clar un minunat școlar.


PS. Când și păsările din poveste caută elixirul tinereții, când ariceii fac școală zi de zi, precum în lumea oamenilor, copii, s-au constatat legi clare: buna stăpânire, atenția, imaginația creatoare și puterea de a te concentra. 
Acum, când te întorci la imaginea de sus, poate că îți exprimi o părere... Ce caută mașina de spălat în povestea cu-arici?
Antrenamentul de bine trece zi de zi prin acțiuni de ”spălare conștientă!. ”Spălăm” din comportament ceea ție însuți îți este altceva decât plăcere și bucurie. Așa să fie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia dumneavoastra conteaza.
Spuneti-va parerea despre activitatile noastre.