duminică, 22 septembrie 2013

Viziunea unei fetițe de 6 ani și 8 luni despre o “mamă responsabilă”

1.     O mamă trebuie să fie foarte instructivă cu copiii.
2.     Să-ți ajuți copiii să învețe ceva nou.
3.     Să-ți ajuți copiii când lor li se pare ceva greu.
4.     Când un copil vrea să-ți spună ceva trebuie să-l asculți până termină ce vrea să zică.
5.     Dacă copiilor le este foarte greu să facă ceva, ajută-i să-și dea seama că pot realiza ceva.
6.     Dacă copiii nu se simt bine trebuie să-i încurajezi și să-i bagi în seamă mai mult ca oricine.
7.     Să-ți ajuți copiii să aleagă ceva (de exemplu, când eram cu tata la cumpărături, i-am zis că vreau pepene roșu, în acel moment nu a găsit pepene roșu și el mi-a cumpărat pepene galben. Eu aș fi vrut piersici în loc de pepene roșu,  dar el nu m-a întrebat ce vreau).
8.     Copiii să nu fie abandonați (de exemplu, eu sunt în vacanță, iar tu ai multă treabă de făcut și eu vreau să-mi petrec mult timp cu tine. Dacă abandonezi copiii, ei vor fi dubioși, adică triști…).
9.     Dacă ai vrea să-ți ajuți copiii mai mult trebuie să crezi în ei, chiar dacă ei spun basme, pe timp ce trece și cresc mari, ei realizează că tot ce credeau ei în basme există. Adică pentru ei există.
10.   Când copiii sunt deprimați trebuie să-i ajuți să fie fericiți, adică să-i întrebi ce vor.  Și dacă o mămică, oricare, cum ești tu, e tristă, copilul trebuie să vorbească cu ea despre ce se întâmplă.
11.   Când copilul tău vrea ceva trebuie să-l ajuți. Poate nu ai bani să-i cumperi un lucru, lucrează cu el ceva de mână și fă cu el un desen,  sau o pictură, sau o căsuță din bețe, să se simtă bine. Să realizeze ceea ce vor ei ca să fie mai fericiți.
12.   Să fii mai îndurătoare, să mă ajuți să fac eu ceva, de exemplu… o demonstrație la chimie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia dumneavoastra conteaza.
Spuneti-va parerea despre activitatile noastre.