marți, 19 iunie 2012

MESERIA DE PARINTE-O DATORIE, O BUCURIE


A fi parinte... de unde începe?
I-aş întreba pe Genialii mei de clasa a III-a, iar răspunsurile lor nu cred ca ar întârzia să apară. Numai că "deceniul lor de experienţă de viaţă", le-ar limita puţin înţelegerea situaţiei..

Cred că te pregăteşti să devii părinte imediat ce dorinţa de a avea copii devine mai puternică decât un ..dor de nedescris în cuvinte... Şi apoi te pregăteşti...alegând, hăinuţe, culori, nume...şi aşteptând ca copilul să vină pe lume..într-un mediu plin de iubire, de înţelegere, de respect,.....Aceasta- mă gândesc eu ca educator că ar fi realitatea de acasă.

Eu m-am pregătit să devin învăţător, caracter aprig ce ma aflam,..undeva de prin clasa a IV-a primară...
Sunt absolut sigură şi-mi amintesc cu precizie momentul care a declanşat în sufletul meu de copil de atunci-meseria de învăţătoare.
De la 10 ani..am avut marea răbdare...spun "marea"-deoarece..au trecut înca 9  până să ajung în faţa primilor mei învăţăcei... Mult pentru temperamentul meu...deloc uşor de stăvilit-căci am fost şi eu un copil căruia nu i-a lipsit nimic...atata vreme cât i-a plăcut la şcoală... Şi la şcoală mai vin încă şi azi.

Devine greu să fii părinte în clasă, pentru mine ca dascăl,...pentru că eu-omul-învăţător nu îndeplinesc dorinţe, ci ofer calificative pentru munca şcolară, nu corectez erori..prea grave ori carenţe în educaţie, nu reuşesc să fac progrese cu fiecare elev în parte decât daca munca din clasă  se continuă şi acasă. Şi pe deasupra tututor acestea enumerate,..iubesc copiii cu care lucrez.


Cum continuă "serviciul" de părinte o ştie fiecare mama sau tata de Genial..cuminte...
Fie îi stau alături copilului...
Fie îi pregătesc bucate..plăcinte rumenite...
Îl caută din cand în când pe-afară..
Îl roagă să-i ajute, la treburi, prin cămară....
Primenesc casa, împreună..
Învăţă împreună să aibă răbdare
Şi astfel..să ajungă..să îndeplinească fiecare...
Visul cel mai mare.

Sunt convinsă că fiecare părinte e conştient că ziua de mâine va fi mai bună dacă copilul său creşte azi liniştit, fericit, în linişte..
Este timpul să reflectăm la toate acestea, în prag de vacanţă şi să gandim..că orice gând bun...dacă este susţinut se îndeplineşte.

Gândul meu de învăţător  se îndreaptă spre cei 21 de Geniali carora le doresc o vacanţă liniştită, plină de ..peripeţii frumoase şi lipsite de griji..Sănătate şi înţelegere!

Iar..lista de lecturi...pe care am publicat-o pe acest blog..nu e obligatorie, ci orientativă....Ar fi bine să ..citiţi câte ceva-vi se potrivesc ca nivel  de înţelegere-vârstă, titlurile enumerate...

VACANŢĂ MINUNATĂ!!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia dumneavoastra conteaza.
Spuneti-va parerea despre activitatile noastre.